Spochybnenie ceny náhradného dielu pri oprave
zo strany poisťovne
Kód: OBSK00019
Otázka
Môže poisťovňa namietať cenu náhradného dielu použitého autoservisom pri oprave automobilu poškodeného pri havárií a z toho dôvodu znížiť poistné plnenie?
Odpoveď
Nie, poisťovňa pri úhrade servisného zásahu z titulu existujúcej poistnej zmluvy (obvykle ide o havarijné poistenie) uzatvorenej s vlastníkom vozidla nemá toto právo. Servis pri oprave motorového vozidla nemôže robiť prieskum najlacnejších náhradných dielov a na opravu jedného vozidla objednávať diely od množstva ďalších dodávateľov. Zároveň servis môže na opravu použiť aj náhradné diely od dodávateľov, ktorých poisťovňa nemá vo svojej databáze.
Servis vystupuje ako podnikateľský subjekt a ceny, za ktoré nadobudne náhradné diely sa nemusia stotožňovať s cenou uvedenou na faktúre. Servis je oprávnený si dať na jednotlivé diely svoju maržu a poisťovňa je povinná túto skutočnosť rešpektovať.
S dôverou sa na nás obráťte, ak máte podobný problém alebo nemáte istotu ohľadne aktuálnosti odpovede. Ponúkame výhodné cenové podmienky, ak potrebujete k tejto odpovedi dodatočné informácie. Malá investícia do preventívneho poradenstva vie ušetriť dodatočné náklady na odstraňovanie problému, ktoré môžu byť niekedy až niekoľkonásobne vyššie.